Za nakup se morate prijaviti
brisbone aaa editorbrisbone aaa editor SolidCAM logo tool leaders 160x105 17above editorSolidCAM logo tool leaders 160x105 17above editor SolidWorks Logo Red Horizontal with Tagline 160x105 editorSolidWorks Logo Red Horizontal with Tagline 160x105 editor 3DEXPERIENCE COMPASS3DEXPERIENCE COMPASS
Splošne informacije: 01 422 49 00
  • Tehnična informatika
  • CNC servis
  • 3D tiskalniki in 3D skenerji
  • Storitve 3D tiskanja in skeniranja

BLOG: Vstavljanje novih plošč v sestav v programu SWOOD

Piše: Mihael Robek

Ste pri izdelavi pohištvenega sestava že kdaj naleteli na težave z usmeritvijo teksture? 

Za ogled video vsebin morate potrditi funkcionalne piškotke.
Kadar oblikujete pohištvo iz materiala s teksturo, je pomembna tudi usmeritev teksture. Če uporabite funkcijo vstavljanja po predlogi ''New panel positioned'', ima SWOOD prednastavljene smeri dolžine za posamezne panele.
Vstavljanje nove plošče
Prednastavljene postavitve plošč in njihove orientacije:
Front

Front – ličnica ima vzdolžno smer po širini SWOOD Frame
Bottom

Bottom – dno ima vzdolžno smer po širini SWOOD Frame
Shelf

Shelf – polica ima vzdolžno smer po širini SWOOD Frame
Top

Top – strop ima vzdolžno smer po širini SWOOD Frame
Back

Back – hrbet ima vzdolžno smer po širini SWOOD Frame
Left

Left – leva stranica ima višinsko smer po višini SWOOD Frame
Partition

Partition – pregrada ima višinsko smer po višini SWOOD Frame
Right

Right – desna stranica ima višinsko smer po višini SWOOD Frame
Samodejnih nastavitev smeri trenutno ni mogoče nastaviti po želji stranke. Če želimo imeti druge smeri, jih lahko vedno nastavimo tudi pozneje, ko uredimo obračanje smeri s funkcijo ''Length direction''.

Če uporabimo to funkcijo, bo program pravilno usmeril teksturo in pripravil razrez, vendar pa bo prišlo do razlike pri zapisu dolžine in širine na modelu (140,37 x 762 x 19) in v pogovornem oknu dimenzije (dolžina: 762 mm, širina: 140,37 mm).
Length direction
Namesto tega lahko pri vstavljanju novega kosa uporabimo napredne funkcije. Pred potrditvijo novega kosa pritisnemo črko R (rotacija sprednjega roba), ki spremeni orientacijo teksture. Vsak pritisk na črko R zasuče orientacijo za 90°. Tako sta dolžina in širina usklajeni na nivoju modela.
Napredne funkcije
Da bomo lažje razumeli orientacije kosa v prostoru, bom najprej razložil nekaj osnov. V SWOOD Design je kos vedno orientiran takole:
  • X smer je vedno dolžina kosa.
  • Y smer je vedno širina kosa.
  • Z smer je vedno debelina kosa.
Koordinatni sistem s pomočjo desne roke Koordinatni sistem v SWOOD
Da si lažje predstavljamo, kako se vidi dolžina panela v času vstavljanja, je na sliki koordinatni sistem prikazan v sredini plošče, ki služi za premik in obračanje kosa a hkrati tudi prikazuje orientacijo kosa po desno ročnem koordinatnem sistemu, ki se tudi uporablja za CNC postavitev plošče.
Vzdolžna smer

Vzdolžna smer – smer X po daljši stranici kosa


Prečna smer

Prečna smer – smer X po krajši stranici kosa – obrne se koordinatni sistem


Prečna smer

Prečna smer – smer X po krajši stranici kosa in obrnjena plošča v X,Y,Z smeri desne roke


Če želimo orientacijo urediti pravilno že pri konstrukciji 3D sestava, si lahko pomagamo z naslednjimi funkcijami, ki jih dobimo s klikom na desni gumb miške:
Napredne funkcije
Meni
Prikaz bližnjic na tipkovnici za pomožne ukaze najdete v ''Options'' pri funkciji vstavljanja nove plošče
Prikaz bližnjic na tipkovnici
R: Change front face

R: Change front face – ta funkcija obrača ploščo glede na sprednji rob za robljenje in s tem tudi spreminja orientacijo dolžine. Tako lahko menjamo horizontalno smer za vertikalno smer.
T: Change top face

T: Change top face – ta funkcija obrača top face – lice plošče zgoraj ali spodaj. To je najbolj uporabno pri ploščah, ki imajo različne materiale površine zgoraj in spodaj – dve barvi na iveralu (npr. bela in tekstura).
C: Define panel with coincidence mates

C: Define panel with coincidence mates – ta funkcija fiksira panel na vseh 5 točkah na osnovne ''Plane'' v sestavu, če se nahajajo površine na isti ravnini. To lahko uporabimo tudi, ko določimo nekatere dolžine in/ali širine, za ostale nedefinirane točke poskrbi funkcija, da sama poveže, če se le da.
Ctrl + Mouse UP : Copy panel with mates

Ctrl + Mouse UP : Copy panel with mates – ta funkcija naredi kopijo obstoječega panela in kopira vse povezane dimenzije, ki jih lahko. Na tisto površino - smer, ki jo izberemo za kopiranje in potegnitev plošče, ne kopira ''Mate'' in ga moramo na novem kosu na novo nastaviti. Tako lahko dobimo dva enako velika kosa, ki sta različna parta na različnih pozicijah.
Shift + Click : Select the hidden face

Shift + Click : Select the hidden face – tukaj lahko izberemo površino zadaj in ni potrebno obračati celotnega 3D sestava. Najprej pritisnemo tipko ''Shift'', nato pa SWOOD samodejno izbere površino zadaj in tako pohitrimo postavljanje nove plošče.


Prijava