Izguba sledenja pogosto izhaja iz nepravilne delovne razdalje med skenerjem in objektom.
Ko je razdalja optimalna, vmesnik prikaže zeleno vrstico z oznako "Excellent" ali "Good", kar pomeni učinkovito zajemanje točkovnega oblaka. Če se skener preveč približa, indikator postane oranžen in nato rdeč, kar povzroči, da se podatki točkovnega oblaka prenehajo prikazovati na predogledu.
Če pa je razdalja prevelika, predogled prav tako izgine in sledenje odpove zaradi pomanjkanja podatkov točkovnega oblaka.
Če se po nesreči nekoliko premaknete izven dosega, to ni nujno težava. Preprosto prilagodite svoj položaj v realnem času, da se vrnete v sprejemljivo razdaljo.
Vendar pa, če se preveč oddaljite od poti in izgubite pomembne podatke, naredite naslednje korake za odpravo težave:
Pri ročnem 3D skenerju je pomembno gladko in enakomerno gibanje. Tako kot pri snemanju, lahko hitri ali sunkoviti gibi povzročijo slab zajem podatkov ali izgubo sledenja.
Pravilna tehnika skeniranja
Večje predmete, kot so lutke, skenirajte od enega konca (npr. glave) in se postopoma pomikajte navzdol, pri čemer ohranjajte enakomerno hitrost in razdaljo.
❌ Primer nepravilne metode
Če hitite od glave do stopal brez zajema vmesnih površin, bo to zmedlo skener in povzročilo izgubo sledenja.
✅ Primer pravilne metode
Začnite pri glavi, ohranite optimalno razdaljo in se počasi in enakomerno premikajte navzdol v eni neprekinjeni potezi.
Opomba: Vedno poskrbite, da se sosednja skenirana območja rahlo prekrivajo, da skener lahko ohrani prostorsko zveznost.
Nagibanje skenerja vam pomaga zajeti težje dostopna območja, kot so pod brado ali okoli vratu. Vendar lahko pretirano nagibanje pri velikih hitrostih povzroči izgubo sledenja, saj lahko kamera izgubi fokus na pomembnih površinah.
Skener počasi nagibajte proti ciljnim območjem. Izogibajte se nenadnim spremembam kotov, saj lahko to zmede senzorje ali povzroči, da se skener osredotoči na nepomembno ozadje.
Nastavitve osvetlitve močno vplivajo na sledenje med skeniranjem. Čeprav večina skenerjev privzeto uporablja samodejno osvetlitev, je v določenih situacijah lahko ročni nadzor bolj učinkovit.
Nastavitev osvetlitve globinske kamere je običajno prikazana v zgornjem levem kotu uporabniškega vmesnika skenerja. Območje sega od najmanjše vrednosti na levi do največje na desni.
Premalo osvetljeno (modro): To pomeni, da je odboj svetlobe nezadosten, zato je treba povečati osvetlitev.
Preosvetljeno (rdeče): To pomeni, da je odboj svetlobe premočan, zato morate zmanjšati osvetlitev.
Samodejni način: Ta način je na splošno priporočen za večino uporabnikov, saj omogoča sprotno prilagajanje glede na svetlobne razmere v okolici.
Ročni način:
Opomba: V samodejnem načinu se premikajte počasi, da ima skener približno pol sekunde časa za prilagoditev ravni osvetlitve. (Rahla kombinacija rdeče in modre barve je sprejemljiva.)
Barva objekta in zaključna obdelava površine močno vplivata na stopnjo odboja in absorpcije svetlobe, kar je ključnega pomena za učinkovito sledenje med skeniranjem.
Barva |
Značilnosti
površine |
Priporočena nastavitev
osvetlitve |
Bela |
Visoka odbojnost |
Nižja osvetlitev |
Črna |
Absorbira veliko
svetlobe |
Višja osvetlitev |
Mešana |
npr. črno-bela panda |
Uporabite samodejni
način |
Opomba: Nekateri temni predmeti se lahko v predogledu še vedno prikažejo kot premalo osvetljeni, tudi pri največjih nastavitvah osvetlitve. V takih primerih:
Nekateri objekti
vsebujejo tako svetle kot temne predele. Na primer, figurica pande z belim
telesom in črnimi ušesi. V takih primerih:
Ta metoda zagotavlja bolj uravnotežen zajem podatkov skozi različne tone površine brez ročnega posredovanja med skeniranjem.
Reflektivni materiali, kot so steklene oči igrač ali polirana plastika, predstavljajo izziv za večino potrošniških skenerjev, saj imajo težave pri natančnem zaznavanju globine.
Figurica črnega leva iz sijoče plastike se morda ne bo dobro skenirala, tudi pri največji osvetlitvi in nastavitvi vrste objekta na "Temno". V predogledu bi se lahko prikazali nepopolni točkovni oblaki ali pa jih sploh ne bi bilo, kar bi vodilo v izgubo sledenja in neuspeh skeniranja.
Pred začetkom skeniranja nanesite začasni sprej za skeniranje, da pokrijete preveč reflektivne ali prozorne površine.
Ti spreji ustvarijo enoten mat zaključek, ki omogoča, da skenerji bolj zanesljivo zaznajo geometrijo površine, ne da bi trajno spremenili videz vašega objekta.
Uporaba sprejev za obdelavo površin je standardna praksa v industrijskih aplikacijah, kjer je potrebna natančna izdelava modelov.
Opomba: Večina profesionalnih sprejev izhlapi po uporabi, ne pušča ostankov ali poškoduje občutljivih površin, zaradi česar so varni za občutljive predmete, kot so antikviteti in elektronika.
Za več podrobnosti si oglejte: