V tem članku vam bomo pokazali korake, kako lahko datoteko večtelesnega kosa v SOLIDWORKSu pretvorite v datoteko sestava (Assembly). Ti koraki so še posebej uporabni pri izdelavi kalupov, saj lahko vse modelirate na ravni kosa, nato pa preidete na sestav za enostavno dodajanje oznak in mer.
Naš primer (Slika 1) prikazuje večtelesni kos, sestavljen iz osmih (8) posameznih teles.
Slika 1: Večtelesni kos z osmimi telesi v SOLIDWORKSu
Za pretvorbo večtelesnega kosa v sestav pojdite na Insert > Features in izberite Save Bodies (Slika 2). Lahko pa tudi kliknete z desno tipko miške na mapo Solid Bodies in izberete Save Bodies (Slika 3).
Slika 2: Insert > Features > Save Bodies
Slika 3: Desni klik na mapo Solid Bodies > Save Bodies
Nato izberite predloge (Templates) za nove datoteke kosa in sestava, ki jih želite uporabiti (Sliki 4 in 5).
Slika 4: Izbira predloge kosa
Slika 5: Izbira predloge sestava
Ko izberete želene predloge za kos in sestav, se vam prikaže seznam nastalih delov in možnost, da iz teh delov ustvarite sestav.
Imate možnost, da vsaki posamezni datoteki kosa spremenite ime – bodisi neposredno na seznamu bodisi s klikom na zastavico telesa (Body Flag) (Slika 6). Lahko pa uporabite tudi možnost Auto-Assign Names.
Slika 6: Uporaba ukaza Save Bodies v drevesu FeatureManager
Pod možnostjo Create Assembly kliknite Browse. To bo odprlo pogovorno okno Save As (Slika 7). Pri ustvarjanju sestava označite polje Derive Resulting Parts from Similar Bodies or Cut List, da poenostavite seznam delov (Cut List). Ta možnost prepozna več enakih teles in jih vključi kot eno v kosovnici (Bill of Materials).
Slika 7: Ustvarjanje sestava iz izvoženih datotek kosov SOLIDWORKSa
Na Sliki 8 lahko vidite, da ta možnost spremeni število nastalih delov iz osmih (8) na pet (5), saj so tri (3) telesa enaka.
Slika 8: Shrani telesa z omogočeno možnostjo “Derive resulting parts from similar bodies or cut list”
Po izvozu teles kot posameznih kosov boste opazili novo funkcijo na dnu drevesa FeatureManager v izvirnem večtelesnem kosu (Slika 9).
Slika 9: Funkcija Save Bodies v izvirni datoteki večtelesnega kosa
Ko odprete na novo ustvarjeno datoteko sestava (Slika 10), boste videli, da ima vsaka datoteka kosa zunanjo povezavo na izvirno datoteko večtelesnega kosa. Vsaka datoteka kosa se lahko uporabi za ustvarjanje natančnih tehničnih risb, sestav pa lahko uporabite za risbo sestava s kosovnico in eksplodiranimi pogledi.
Slika 10: Datoteka sestava ustvarjena iz izvoženih teles
Kot vidite, lahko z nekaj enostavnimi koraki v SOLIDWORKSu pretvorite večtelesni kos v sestav.
Če potrebujete kakršno koli pomoč v programu SOLIDWORKS, lahko pokličete našo tehnično podporo na tel. št. 01 42 24 906 ali pa nam pišete na info@solidworld.si.
O Solid World
Naše stranke
Kako do nakupa
Programske rešitve in storitve
Center znanja
Hitri kontakt
Vse pravice pridržane © 2025 - Solidworld. Izdelava spletne strani: Editor
Ta stran uporablja piškotke, da vam lahko zagotovi najboljšo uporabniško izkušnjo. Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in nam pomagajo prepoznati obiskovalca, ko se ponovno vrnete na našo spletno stran. Pri tem nam pomagate razumeti, kateri deli spletnega mesta so najbolj obiskani in uporabni. Vsi podatki so popolnoma anonimni!